Teka pinggan

Ketika Girls’ Day Out kelmarin hari, kami telah menjamu selera di sebuah restoran Morroco berdekatan dengan marina di Barbican. Sungguh sedap sekali, lebih-lebih lagi dengan adanya insan yang sudi belanja (Thank you , Ina…….). Antara juadah yang telah kami nikmati adalah Chicken Couscous, Prawn Couscous dan juga Couscous with Meatballs. Sedap, sedap sekali. Dengan ini, saya mengumumkan, pertandingan meneka pinggan. Setiap pembaca dialu-alukan untuk menyertai. Namun begitu, tuan punya pinggan adalah dilarang sama sekali untuk mengambil bahagian. Silalah, sila caruk pinggan siapakah itu?
Senarai nama tuan punya pinggan:
  • AlinYussuff
  • HalwaniHarun
  • AineeAdnan
  • InaGerik (Nama sebenarnya bukan Gerik ya, ini adalah untuk mengelakkan salah seorang tuan punya pinggan menjadi teruja dengan nama sebenar si tuan punya nama , juga untuk mengelakkan tuan punya nama berasa teruja dengan nama sendiri)

Arah pusingan jam: AlinYussuff, InaGerik, AineeAdnan, HalwaniHarun

Ini pula senarai pinggan-pinggan nya:

Pinggan A

Pinggan B

Pinggan C

Pinggan D

Hadiahnya, sila lihat gambar di bawah. Terliur bukan. Itulah Canelloni. Lengkap dengan tomato ceri, bebola daging, sayur-sayuran dan keju yang cair. Setelah melihat gambar, Encik Omar Khayyam mengatakan, ‘Gile appetizing, terus lapar perut jadiknya.’ Ya, Encik Omar, memang lazat Canelloni kami semalam.

Apa lagi kawan-kawan, tekalah pinggan-pinggan di atas. Hadiahnya bukan sekadar gambar Canelloni sahaja. Lebih daripada itu. Sila lah.

24 Thoughts.

  1. wani: pinggan d ataupun a (sbb licin!!) hahaha

    ina: yg ade tinggal sket2 tu.. (i knw she’s on diet) ngeee

    aine dan alin: yg licin2 juge, tp sbb derang malu, jd mintak ina nye sket supaya nmpk mcm ade lebih2…

    haaa…

  2. wani: pinggan d ataupun a (sbb licin!!) hahaha

    ina: yg ade tinggal sket2 tu.. (i knw she’s on diet) ngeee

    aine dan alin: yg licin2 juge, tp sbb derang malu, jd mintak ina nye sket supaya nmpk mcm ade lebih2…

    haaa…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *